Maak kennis met ons team

auticoaches

Valerie - auticoach 

Oprichter

 

Welkom, ik ben Valerie, een gedreven auticoach met een jarenlange ervaring in het onderwijs en een diepe passie voor het begeleiden van kinderen met autisme. Mijn loopbaan begon als leerkracht in het secundair onderwijs in 2004, waar ik niet alleen lesgaf maar daarnaast ook als persoonlijk assistent kinderen ondersteunde in hun leerproces.

Na de geboorte van mijn zoon, die autisme en een verstandelijke beperking heeft, besloot ik mij verder te specialiseren in autisme. Wat begon als een persoonlijke reis om mijn zoon te ondersteunen, groeide uit tot een professionele missie om ook andere kinderen te helpen. Door mijn uitgebreide opleidingen en ervaring, begeleid ik kinderen en jongeren met (een vermoeden van) autisme en (rand)normale begaafdheid.

Gedurende mijn carrière heb ik mijn expertise voortdurend uitgebreid door middel van opleidingen en praktische ervaring, zowel in het onderwijs als binnen het ondersteuningsnetwerk OLSC Limburg en thuis als ervaringsdeskundige.

In 2022 besloot ik als zelfstandige aan de slag te gaan en Aut of the box op te richten om kinderen en jongeren met een specifieke ondersteuningsbehoefte de tijd en aandacht te geven die ze verdienen. Door mijn persoonlijke ervaringen als ouder en mijn expertise als professional, weet ik dat de theorie vaak niet zomaar toepasbaar is in de praktijk. Daarom werk ik samen met uw kind om creatieve oplossingen te vinden die aansluiten bij hun unieke behoeften.

Elk kind is anders, en mijn aanpak is dan ook altijd op maat gemaakt. Het is vaak nodig om ‘out of the box’ te denken om het juiste pad te vinden, en dat is precies waar ik voor sta: samen zoeken naar wat werkt, op een manier die uw kind laat groeien en bloeien.

Bent u op zoek naar een betrokken en ervaren auticoach die echt het verschil kan maken voor uw kind? Neem gerust contact met mij op en ontdek wat ik voor uw gezin kan betekenen.

Ontdek mijn opleidingen:

2024

  • Proprioceptie en spanningsregulatie 
  • ABA: fysieke co-regulatie oefeningen om intrinsieke motivatie te bekomen
  • Het voorspellend brein

2023

  • Inleefparcours autisme 
  • Weerbaarheidscursus bij mensen met autisme
  • Coachingsopleiding (GROWW)

2022

  • Trainen van executieve functies

2021

  • Het werkgeheugen

2020

  • Autisme en sociaal functioneren
  • Autisme in combinatie met stress en angst

2019

  • Opvoeden tot zelfvertrouwen
  • Gedifferentieerd evalueren
  • Studiebegeleiding: aanpak, plannen, organiseren, studeren en reflecteren
  • Autisme en sociaal functioneren
  • Nieuwe autoriteit van Haim Omer
  • Hechtingsproblematiek
  • (Faal)angst bij kinderen
  • Hoogsensitiviteit bij kinderen
  • Coachingsopleiding: bruggenbouwer en belangenbehartiger.

2018

  • Activerende STICORDI-maatregelen in de klas
  • Algemene ontwikkelingsachterstand
  • Coachingsopleiding: bruggenbouwer en belangenbehartiger.
  • Constructief omgaan met storend gedrag in de klas

2017

  • Intensief traject ABA-therapie (zie 2015-2016)
  • Coachingsopleiding: bruggenbouwer en belangenbehartiger.

2016

  • Differentiatie in het onderwijs
  • Autisme: valkuilen en verborgen talenten
  • Beelddenken
  • ACT
  • Sensorisch profiel opstellen voor mensen met autisme
  • Autisme in zijn algemeenheid en medische aspecten
  • ABA-therapie (1-jarig intensief traject)
  • M-decreet (1-jarig traject)

2015

  • ABA-therapie (1-jarig intensief traject)
  • M-decreet (1-jarig traject)
  • Autisme en een verstandelijke beperking
  • Autisme en communicatie
  • ESDM (Early Start Denver Model)*:
  • GlASShelder: autisme en prikkels
  • Autisme in de klas
  • Autisme en medicatie

2014

  • IMPACT  - ASS;
  • Oudercursus autisme

2004

  • Diploma leerkracht secundair: Nederlands, informatica en economie

Hannelore - auticoach

collega

 

Ik ben Hannelore Dewil, als autismedeskundige met een passie voor het begeleiden van
kinderen en jongeren met autisme, wil ik mij bij Aut of the box inzetten voor het bieden van op
maat gemaakte begeleiding en ondersteuning.


Met een achtergrond in het kleuteronderwijs (2005), als Bachelor Orthopedagogie (2011) en een Postgraduaat Auticoach (2024),  heb ik de kennis en ervaring om samen met jou, je kind en je gezin aan de slag te gaan.

Mijn eigen ervaring als ouder van een kind met hoogfunctionerende autisme heeft mijn inzicht en empathie verdiept, waardoor ik een unieke en waardevolle aanpak kan bieden.

Sinds 2020 werk ik als coördinator en inclusiecoach voor het Centrum Inclusieve Kinderopvang voor de zorgregio Hasselt en geloof ik nog sterker in het belang van inclusie en gelijke kansen voor alle kinderen, ongeacht hun achtergrond of eventuele speciale noden.


Mijn doel is om jouw kind en je gezin te ondersteunen en te begeleiden in de ontwikkeling, waarbij ik altijd de kracht en de eigenheid van elk kind en gezin centraal stel. Door mijn continue bijscholing en mijn ruime ervaring hoop ik een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen met autisme en hun gezinnen.


Samen gaan we op weg naar een positieve en ondersteunende omgeving waarin jouw kind zich optimaal kan ontplooien!

Wil je meer weten over wat we precies bieden binnen de coachingsessies? 

Ontdek mijn opleidingen:

2024

  • Postgraduaat Auticoach (PXL)
  • Opleiding ADHD -coach (Civas)

2023

  • VerBEELDing. Interactie in beeld, interactie in gesprek. Videocoaching.(Artevelde Hogeschool)
  • Moeilijk gedrag bij kinderen en jongeren: visie op ‘verfijnde pedagogiek’ (door kinderpsychologe K Van lommel)
  • Verbindend communiceren (Human Maters)
  • ECLIPS: Het zien en omgaan met verontrusting over de thuissituatie in kinderdagverblijven (UCLL)
  • Kindclusief (Artevelde Hogeschool) 
  • Train de trainer: Verontrusting en draagkracht in de kinderopvang (Opgroeien)
  • ADHD masterclass: Het ADHD brein ontrafeld (Zitstil)
  • Autisme en gamen (Gamechangers)

2022

  • Levensreddend handelen 
  • Het zelfvertrouwen van kinderen een duwtje geven (’t Zonnekind)
  • Masterclass: Emotieregulatie bij kinderen (’t Zonnekind)
  • Masterclass: Executieve functies bij kinderen (‘t Zonnekind)
  • Masterclass: Zelfvertrouwen en veerkracht bij kinderen (’t Zonnekind)

2021

  • Programma rust in ouderschap: (Rust in ouderschap)
    • Hechting
    • Triggers en negatieve patronen doorbreken
    • Boosheid
    • Aanleren van vaardigheden aan je kind
    • Executieve functies
    • Angst
    • Zelfvertrouwen
    • Zorgen voor jezelf
    • Aan de slag, speciaal voor jouw kind
    • Pubers
    • Aan de slag met concrete handvatten
    • Broers en zussen
    • Dagroutines en vrije tijd
    • Weerbaarheid
    • Slapen
    • Grootouders
    • Hoogsensitiviteit en sterke wil
    • Uitdagingen bij eventuele stoornissen
  • Vooruit kijken voor ons kind met ADHD (web-workshop – Zitstil)
  • Autivriendelijke speelplaats (LSA)

2017-2019

  • Verbindende communicatie (PXL)
  • Oplossingsgericht denken en werken (PXL)
  • Breinmanagement (PXL)
  • Verhoog de veerkracht van je team (PXL)
  • Efficiënt vergaderen en e-mailgebruik (PXL)

2012

  • Intensief Pedagogische thuishulp (Haim Omer).
  • Bachelor Orthopedagogie UCLL

2005

  • Bachelor kleuteronderwijs UCLL